دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین و موثرترین روش‌های جوانسازی پوست

جوانسازی پوست از زمان های بسیار قدیم در میان مردم وجود داشته و افراد به شکل های مختلفی پوست خود را زیبا می کردند. آسیب های ناشی از نور آفتاب، اختلالات پوستی، افزایش سن و حتی وراثت، همگی زمینه احساس نیاز به استفاده از انواع روش‌ های درمانی و جوانسازی پوست را شدت می‌بخشد. این موارد شامل بی نظمی های بافتی مانند چین و چروک و اسکار آکنه، تغییرات رنگدانه مانند کک و مک، لکه های خورشیدی یا رگ های خونی قابل مشاهده است. علاوه بر این، پوست ممکن است رنگ خود را از دست بدهد، احساس سفت شدن کمتری داشته باشد و همچنین دیگر آن درخشش و شادابی قبل را از دست بدهد.

به همین دلیل استفاده از روش های نوین جوانسازی پوست اهمیت چند برابری پیدا کرده است. ما قصد داریم در این مقاله به معرفی بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست بپردازیم. اما قبل از معرفی انواع این روش ها، می بایست با تعریف جوانسازی پوست و مشکلات شایعی که برای پوست اتفاق می افتد و به آن آسیب می رساند را بشناسید؛ تا با آگاهی بیشتری بهترین روش جوانسازی پوست را انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

یک خانم جوان با مقداری التهاب و قرمزی روی پوست صورت

اصلی ترین و شایع ترین مشکلات پوست

برای آشنایی با بهترین و مؤثرترین و بهترین روش‌های جوانسازی پوست ، باید نوع مشکلات پوستی و میزان تأثیر هر مشکل بر سطح پوست را بشناسیم. در ادامه این مشکلات را براش شما عزیزان معرفی کرده ایم.

  • چین و چروک‌های ساکن:

توانایی دیدن این چین و چروک‌ها با چشم غیر مسلح نیز وجود دارد و دائماً قابل مشاهده هستند. این چین و چروک‌ها هیچ اختلالی در حرکات صورت ایجاد نمی‌کند.

  • چین و چروک‌های پویا:

این خطوط و چین و چروک‌ها در صورت افراد به دلیل حرکت نکردن ایجاد می‌شوند. همچنین ممکن است با حرکات و یا حالت‌های مختلف صورت میزان این چین و چروک‌ها بیشتر و عمیق‌تر شوند.

  • رنگدانه‌ها:

وجود کک و مک، وجود انواع لکه‌های خورشیدی و یا لکه‌های تیره پوست ناشی از قرار گرفتن در برابر نور خورشید باعث تضعیف رنگدانه‌های پوست می‌شود.

  • جای زخم:

در صورت وجود آکنه یا آسیب رسیدن به پوست، جای زخم ممکن است به صورت حفره دار باقی بماند، رنگ خود را تغییر دهد و در اطراف محل آسیب حاشیه‌های برجسته به وجود بیاید.

  • شرایط عروقی:

انواع رنچگ‌های مختلف خونی قابل مشاهده در سطح پوست می‌توانند ضایعات خود را به حالت‌های قرمزی یا تاول‌های ریز و پر از خون تبدیل کنند.

  • از دست دادن رنگ پوست:

ضعیف شدن ساختار‌های موجود در سطح پست مثل کلاژن و الاستین که مانع عدم استحکام پوست یاضعیف شدن ساختار‌های موجود در سطح پوست مثل کلاژن و الاستین که مانع عدم استحکام شده و جلوی ایجاد سلولیت را می‌گیرند.

  • پوست کدر:

پوستی که با از دست دادن درخشش و جنب و جوش در سطح ضعیفی قرار دارد، معمولاً به خاطر مسدود شدن منافذ آن و جمع شدن سلول‌های مرده پوست در زیر سطح آن دچار کدر شدن می‌شود.

صورت یک خانم قبل و بعد از جوانسازی پوست

جوانسازی پوست چیست؟

جوانسازی پوست به عنوان روش غیرجراحی شناخته می‌شود که به افراد کمک می‌کند تا همانطور که احساس سر زنده بودن دارند، به رضایت کافی از ظاهر و پوست خود نیز برسند. روش های جوانسازی پوست مدرن نیازی به خطرات و زمان لازم برای جراحی زیبایی سنتی ندارد. بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست مزایا زیادی برای مردان و زنانی که دچار نقص در پوست خود هستند، دارد. این نقص‌ها ناشی از از بالا رفتن سن، قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب، جای انواع زخم، قرار گرفتن در محیط آلوده و… می‌تواند باشد.

از طریق جوانسازی پوست انواع لکه‌ها، چین و چروک‌های ناشی از کهولت سن تا انواع رنگ دانه‌های ناهموار و اسکار‌های آکنه و هر نگرانی دیگر درباره مشکلات پوستی می‌توانند حل شوند. در ادامه این مقاله بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست را بررسی می‌کنیم و توضیحاتی درباره انواع روش‌های جوانسازی مورد استفاده در اختیار شما قرار می دهیم.

صورت صاف و بیدون چین و چروک یک خانم زیبا و جوان با چشمان رنگی

انواع بهترین روش های جوانسازی پوست

روش های درمانی و زیبایی مختلفی برای رفع و درمان انواع مشکلات پوستی وجود دارد. برای آشنایی با بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست و تأثیر آن‌ها، باید تعریف انواع درمان‌های مورد استفاده را بدانید:

  • درمان لیزر و نور پالس برای ازبین بردن انواع تغییرات رنگ پوست و یا برطرف کردن افتادگی‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • لایه‌برداری شیمیایی و لایه‌برداری اسیدی مختلف در انواع متفاوت ترکیب‌ها برای از بین بردن لایه‌های رویی آسیب دیده پوست، تأثیر بسیار زیادی دارند.
  • درمان از طریق لیزر ابلیتیو یا فرکشنال لایه‌های بیرونی پوست را از طریق صاف کردن خطوط و چین و چروک‌های آن درمان می‌کند.
  • اپلیکیشن مکانیکی یا درمپلنینگ و یا درم ابریژن روش‌های مخصوص برای خراش دادن سطح پوست از انواع مختلف ناهنجاری‌ها است. از این طریق پوست کاملاً نرم می‌شود.
  • درمان‌های غیرسایشی مثل میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ، لایه‌برداری‌های اسیدی سبک به عنوان روش‌های کم تهاجمی از طریق سنباده زنی شناخته می‌شوند که در درمان اسکار و تغییر رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • فیلتر‌های پوستی که برای بهبود خطوط و چین و چروک پوست از روش ترکیبات تزریقی استفاده می‌کنند.
  • درمان سم بوتولینوم نوع A توانایی مسدود کردن انقباض عصبی را داراست و می‌تواند در روند چین و چروک‌ها را کندتر کند.
  • درمان ورید عنکبوتی یا اسکلروتراپی از طریق تزریق موادی به پوست برای از بین بردن رگ‌های سطحی موجود در سطح پوست، اقدام به جوانسازی پوست می‌کند. ویژگی‌های مختلف ژنتیکی و محیطی پیری می‌تواند به نوبه خود بر پوست افراد اثر بگذارد.

در ابن قسمت از مقاله، می خواهیم انواع روش های جدید جوانسازی پوست را به شما معرفی کنیم.

جوانسازی پوست صورت با آر اف فرکشنال

رفع چین و چروک پوست با آر اف فرکشنال

یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست استفاده از روش آر اف فرکشنال است. یک گزینه کاملاً منحصر به فرد و نوظهور در حوزه جوان‌سازی پوست که از دستگاه آر اف یا سوراخ پوستی با فرکانس رادیویی استفاده می‌کند و از طریق ایجاد سوراخ‌ های میکرو بر روی پوست اقدام به جوانسازی پوست می‌کند.

روش آر اف رنگدانه‌های ظاهری، انواع چین و چروک‌ها، جا زخم‌ها، ترک‌های پوستی و رنگ‌های ناهموار پوست را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود پوست صاف‌تر، شاداب ‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. آر اف معمولاً ۲۰ تا ۴۵ دقیقه در ناحیه درمان استفاده می‌شود. تأثیر استفاده از برکنار در جوانسازی فوری بعد از درمان مشاهده می‌شود و در چند روز کاملاً بهبود پیدا می‌کند. معمولاً ۳ تا ۶ جلسه درمان با فواصل زمانی ۴ هفته توصیه می‌شود.

لیفت و سفت کردن پوست صورت یک خانم با روش هایفو

لیفتینگ پوست با هایفوتراپی

این روش برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طریق دستگاه هایفو فرکانس‌ها و امواج رادیویی ترمیم و بازسازی انواع مشکلات پوستی می‌کنند. هایفوتراپی یک روش فوق‌العاده برای کمک به سفت شدن پوست و داشتن پوست شاداب و جوان است. عوارض جانبی ناشی از انجام هایفوتراپی بسیار پایین است. هایفوتراپی می‌تواند به کلاژن‌سازی در نواحی پوست کمک کند و امواج اولتراسوند از طریق دستگاه هایفوتراپی به قسمت‌های مختلف پوست می‌رسد.

در نقاط مورد نظر پوست را تحریک می‌کند و بدون ایجاد هر گونه زخم و التهاب به جوانسازی پوست کمک می‌کند. همچنین روش مانع از شل شدن پوست می‌شود و هرگونه چین و چروک و افتادگی پوست را تحت درمان قرار می‌دهد.

پاکسازی پوست صورت با روش میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن لایه بردار پوست

میکرودرم ابریژن به عنوان روش غیر تهاجمی شناخته می‌شود که مورد توجه اکثر افراد است. مخصوصا افرادی که همیشه به دنبال بهبود شرایط پوست خود در شرایط فعالیت‌های روزانه شدید هستند. میکرودرم ابریژن یکی از روش‌هایی است که از سطح ایمنی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این روش با استفاده از دستگاه میکرودرم انجام می شود و به دلیل رضایت زیاد بیماران به مدرن‌ترین نسخه اختلالات پوست تبدیل شده است که واقعاً در ظاهر و احساس بهتر از پوست تأثیر زیادی دارد.

میکرودرم ابریژن توسط انواع مختلفی از تجهیزات بر روی پوست افراد انجام می‌شود. شناخته شده‌ترین آن‌ها یک سیستم حلقه بسته تحت فشار منفی است که کریستال‌های اکسید آلومینیوم را نزدیک یک قطعه دستی بر قسمت‌های مختلف پوست پخش می‌کند. پس از آن ذرات استفاده شده با ناخالصی‌های موجود در سطح پوست، با استفاده از دستگاه مخصوص مکیده می‌شود.

جوانسازی پوست صورت یک خانم با روش هیدرودرم ابریژن

آبرسانی پوست با هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن صورت از قدرت شفابخش آب برای از بین بردن ناخالصی‌ها استفاده می‌کند. ابزار سایشی ملایم، لایه روی پوست صورت را که مرده از بین می‌برند و بدون کریستال لایه‌برداری ایجاد می‌کنند. آموزش آب با سرعت به روی پوست اسپری می‌شود. دل‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باعث آبرسانی عمیق به سطح پوست می‌شود.

دستگاه هیدرودرمی ، منافذ پوست را از آلودگی‌ها، بقایا لوازم آرایشی، مواد سمی بیش از حد و باکتری‌ها آزاد می‌کند. همه فرایند انجام هیدرودرم ابریژن حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. آب مورد استفاده بر اساس نوع پوست و نیاز به مواد معدنی و ویتأمین‌ها غنی می‌شود.

این درمان باعث می‌شود گردش خون در پوست افزایش چشمگیری داشته باشد. هیدرودرم ابریژن می‌تواند به عنوان مرحله مقدماتی برای درمان صورت استفاده شود. آبریژن همانند اسکراب عمل می‌کند و شرایط را برای جذب بهتر مواد مغذی بر روی پوست فراهم می‌کند. لایه‌برداری از طریق این روش بسیار ملایم است. به همین دلیل جز بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست شناخته می‌شود.

زیباسازی پوست صورت یک خانم با روش میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست در خانه با میکرونیدلینگ 

از بهترین و سریع ترین روش‌های جوانسازی پوست در خانه می‌توان به میکرونیدلینگ اشاره کرد. میکرونیدلینگ یک روش زیبایی کم تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی از طریق تولید کلاژن استفاده می‌شود. این درمان همچنین به عنوان درمان القای کلاژن شناخته می‌شود، ممکن است به افرادی که به دنبال کاهش ظاهر اسکار آکنه هستند، کمک کند. همچنین در برخی از روش‌های ضد پیری مانند جراحی پلک و لکه‌های خورشیدی استفاده می‌شود.

میکرونیدلینگ بوسیله دستگاه میکرونیدلینگ که شامل درمارولر و درماپن است، انجام می شود. درمارولر با استفاده از سوزن‌های کوچک پوست را سوراخ می‌کند. هدف از درمان، تولید کلاژن و کمک به ایجاد بافت پوستی جدید برای پوستی صاف‌تر، سفت‌تر و شاداب‌تر است. میکرونیدلینگ بیشتر برای صورت استفاده می‌شود و معمولا برای درمان جای زخم‌ها، چین و چروک‌ها و منافذ بزرگ استفاده می‌شود.

انجام پلاسما جت روی صورت یک خانم

پلاسما جت روشی نوین در رفع چین و چروک

پلاسما جت از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جوانسازی پوست است که توسط دستگاهی به نام پلاسما جت انجام می‌شود و بافت‌های پوست را به صورت عمقی بازسازی می‌کند. پلاسما جت می‌تواند پوست را کاملاً آبرسانی کند و آن را سفت‌تر و روشن‌تر کند. انجام پلاسماجت سرپایی و کاملاً بدون درد است. نتیجه نهایی استفاده از پلاسماجت مطلوب و رضایت بخش است.

این روش درمان را می‌توان برای درمان آسیب‌هایی مثل آکنه، محل زخم و بقیه بیماری‌های پوستی مثل افتادگی پلک و یا چین و چروک دور چشم استفاده کرد. دستگاه پلاسما جت بدون بریدگی و خونریزی انجام می‌شوند و به همین دلیل نیاز به بخیه ندارد. این روش معمولاً یک تا چند جلسه بر اساس نوع بیماری و نوع مشکل پوستی انجام می‌شود. پلاسماجت می‌تواند تولید کلاژن پوست را تحریک کند و باعث جوان‌سازی آن شود.

از مزایای پلاسما جت می‌توان گفت که برای هر نوع پوستی مناسب است و به دلیل عدم وجود عوارض جانبی یک روش ساده راحت و سریع است. برای انواع عمل‌های جراحی زیبایی پلک جایگزین مناسبی به شمار می‌رود.

بخور دادن پوست یک خانم

پوستی ملایم با بخور صورت

استفاده از آب سرد و گرم به طور جداگانه برای پوست خیلی خوب عمل می‌کند. اما ترکیب این دو می‌تواند برای پوست معجزه باشد. این روش جریان خون پوست را افزایش می‌دهد و به همین دلیل سموم بدن را به سرعت دفع می‌کند. سیستم ایمنی بدن از طریق این روش تقویت می‌شود و دفعات بیماری را به شدت کاهش می‌دهد. دوش آب سرد و گرم متناوب می‌تواند به رشد و ترمیم انواع مویرگ‌ها در سطح پوست کمک کند. منافذ پوست کاملاً پاک می‌شوند و درخشندگی پیدا می‌کنند.

این روش هم به عنوان جزئی از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست شناخته می‌شود. علاوه بر دوش آب سرد و گرم، دستگاه مخصوص انجام بخور برای پوست نیز وجود دارد که دستگاه بخور سرد و گرم نام دارد. در مطب از این دستگاه برای پاکسازی منافذ پوست استفاده می‌کنند.

ماسک خیار روی صورت یک خانم جوان

ماسک زیبایی

یکی دیگر از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست استفاده از ماسک‌های زیبایی است. مواد تشکیل دهنده ماسک‌های صورت به به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در سطح پوست باعث ایجاد پدیده انسداد در آن می‌شود. تا می‌توانند رطوبت یا مادر را در سطح پوست به دام بیاندازند و لایه‌ای ایجاد کنند. این لایه بر اساس مواد مورد استفاده و اهداف آن به آبرسانی، مرطوب کردن، خشک کردن و یا لایه‌برداری پوست کمک می‌کند.

بنابر این ماسک‌های صورت به مواد این امکان را می‌دهند که در زمان کوتاه بهتر بتوانند به پوست نفوذ کند. یک ماسک صورت می‌تواند دوز بسیار غلیظ و شدیدی از مواد تشکیل دهنده خود را در روی پوست اعمال کند. این مواد می‌توانند سالیسیلیک برای آکنه، ویتأمین سی برای خطوط ریز و چین و چروک، رتینوئید برای روشن شدن لکه‌های تیره پوست و… باشد.

دو خانم با گن های لاغری و بعد از عمل

استفاده از گن‌ های لاغری و بعد از عمل

گن لاغری و بعد از عمل از ساختار کششی برخوردار است که باعث می‌شود چربی‌ها جمع و جور‌تر شوند. گن لاغری معمولاً از جنس لاتکس است و انواع مختلفی دارد. بیشتر افراد گن لاغری را در زیر لباس، مخصوص لباس‌های مهمانی می‌پوشند. پوشیدن گن لاغری از زیر لباس مجلسی، می‌شود فرم بدن زیبایی داشته باشید و لباس در بدن فرم گرفته فرد، زیبایی بیشتری پیدا می‌کند.

علاوه بر لاغری زنانه، لاغری مردانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً برای چربی‌های دور شکم استفاده می‌شود. گن لاغری با فرم بخشیدن به بدن اندام را در پیراهن، جلیقه و کت خوش فرم‌تر نشان می‌دهد.

افراد زیادی ادعا می‌کنند که گن لاغری می‌تواند از طریق تعریق بیشتر چربی‌های دور شکم را بسوزاند، کارشناسان و پزشکان متخصص در این زمینه با انجام تحقیقاتی ثابت کردند که این محصول فقط باعث کاهش آب بدن می‌شود و تأثیری در چربی سوزی شکم ندارد. استفاده طولانی مدت از گن‌های لاغری برای اعضای مختلف بدن مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

لاغری شکم با روش کویتیشن

لاغری بدن با کویتیشن

یک روش لاغری با استفاده از کویتیشن وجود دارد که به عنوان درمان غیرتهاجمی برای لاغری شناخته می‌شود. در این درمان از فناوری سونوگرافی استفاده می‌کنند و سلول‌های چربی موجود در قسمت‌های چاق بدن مثل شکم را کمتر می‌کنند. معمولاً افرادی که نمی‌خواهند از جراحی برای کاهش وزن استفاده کنند، روش لاغزچری کویتیشن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

این درمان توسط دستگاه آر اف کویتیشن و دستگاه کویتیشن انجام می شود و حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. در اکثر موارد نشان داده شده است که این روش درمانی باعث کاهش چربی در مکان‌های فیبروتیک بدن مثل پهلو‌ها، سینه، پشت پهلو و… تأثیر بسیار خوبی داشته است. در حین انجام درمان با کویتیشن فردیش دردی احساس نمی‌کند و فقط ممکن است احساس گرما داشته باشد. اما معمولاً بعد از هر جلسه در ناحیه درمان کاهش میزان چربی را مشاهده خواهد کرد.

جوانسازی پوست با محلول مراقبت از پوست

فواید استفاده از محلول مراقبت از پوست

یکی از روش‌های جوانسازی پوست که از خواص درمانی طبیعی بدن استفاده می‌کنند تا چین و چروک و جای زخم را در سطح پوست از بین ببرند، استفاده از محلول مراقبت از پوست است. در این روش پزشک یا متخصص یک نمونه کوچک از خونه بیمار را مورد آزمایش قرار می‌دهد. سپس پلاکت‌ها و پلاسمای خون را از گلبول‌های قرمز آن جدا می‌کند.

از این طریق یک محلول پلاسما غنی از پلاکت ایجاد می‌شود که برای بازسازی بافت نرم پوست و ایجاد ظاهر سالم‌تر و شفاف‌تر پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این محلول فواید فراوانی برای افراد دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • به عنوان روش غیر تهاجمی شناخته می‌شود

در این روش پلاسمای استخراج شده از نمونه خون بیمار از طریق یک سوزن کوچک به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. بعد از اتمام تزریق، بر روی پوست نیز سرم می‌زنند تا به جوانسازی و التیام هر چه زودتر محل تزریق کمک کند. بلافاصله بعد از انجام تزریق ممکن است پوست دچار تورم و قرمزی جزئی شود که در مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت شدت بیشتری خواهد داشت.

 همچنین در محل تزریق ممکن است کبودی‌های‌ریزی شکل بگیرد. این عوارض جانبی به خاطر انجام تزریق کاملاً طبیعی هستند و معمولاً ظرف دو تا سه روز پس از انجام درمان به طور کامل ناپدید می‌شوند.

یک خانم جوان با پوستی زیبا و صاف

  • به عنوان روش درمانی سریع شناخته می‌شود

اکثر اوقات زمان درمان مورد نظر در حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. بعد از فعال شدن فاکتور‌های شفابخش و عوامل رشد پوست برای بازسازی اپیدرم و بهبود بافت و ظاهر پوست، شروع به کار می‌کند. همانطور که بدن در محل آسیب دیده کلاژن طبیعی تولید می‌کند. نتیجه را در چند هفته اول پس از انجام اولین درمان مشاهده می‌کنید و ظاهر پست به مرور زمان بهبودی کامل می‌یابد.

  • یک روش درمانی با ماندگاری بالا

روند انجام درمان سرعت زیادی دارد. اما نتیجه آن دقیقاً بر عکس عمل می‌کند و معمولاً ماندگاری زیادی دارد. برای دستیابی به نتایج بهتر ممکن است ۳ یا ۴ درمان با فواصل زمانی مشخص توصیه شود. پس از آن تا ۱۸ ماه می‌توانید نتایج خوب ناشی از انجام درمان را مشاهده کنید.

  • روش درمانی کاملاً طبیعی

بدن به طور طبیعی مواد لازم برای انجام درمان جوان‌سازی پوست را تولید می‌کند. پس استفاده از مواد شیمیایی و سایر مواد مصنوعی موزر فقط کارایی بدن شما را را کمتر می‌کند. برخی روش‌های درمانی با استفاده از خون بدن خود فرد می‌تواند انجام شود. در این صورت هر نوع شرایط برای واکنش آلرژیک، عفونت یا رد درمان وجود نخواهد داشت در حالی که پر‌کننده‌های مصنوعی معمولاً عفونت یا واکنش‌های مختلفی در پوست ایجاد می‌کنند.

  • کمک به افزایش میزان اعتماد به نفس افراد از طریق داشتن پوست زیبا

زمانی که شما به انجام درمان جوانسازی و انواع روش‌های آن فکر می‌کنید احتمالاً متوجه چین و چروک‌ها و خطوط ریز موجود در پوست خود شده‌اید. یا حتی ممکن است زخم‌های پا کنه که از سنین کودکی یا نوجوانی داشته‌ اید بر اعتماد به نفس شما تأثیر منفی بگذارد. استفاده از محلول مخصوص جوانسازی پوست باعث می‌شود پوست شما کاملاً صاف و یکدست شود. همچنین رنگ و حجم پوست صورت شما بهبود پیدا خواهد کرد. پس از آن همه این عوامل باعث افزایش میزان اعتماد به نفس شما خواهد شد.

یک خانم جوان و خوشحال با صورتی زیبا و صاف

فواید جوانسازی پوست

جوانسازی پوست می‌تواند انواع مختلف مشکلات پوست را برطرف کند. در ادامه از چندین مزیت استفاده از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست صحبت می‌کنیم.

  • کم کردن چین و چروک و خطوط ریز موجود در سطح پوست

بدن افراد بعد از سن ۲۰ سالگی هر سال حدود یک درصد کلاژن کمتری تولید می‌کند. کلاژن می‌تواند به ساختار پوست کمک کند. همچنین تولید کلاژن در فرآیند بازسازی پوست تأثیر بسیار زیادی دارد. از طریق کاهش میزان تولید کلاژن، پوست می‌تواند ساختار خود را در طول زمان از دست بدهد، دچار خشکی شود، میزان چربی کمتری داشته باشند و در نهایت دچار افتادگی و یا چین و چروک شدید شود.

جوانسازی پوست می‌تواند رشد کلاژن را تشدید کند تا پوست جوان‌تر و سفت‌تر شود. به همین دلیل زمانی که انرژی به محل مورد نظر انرژی می‌رسد، پوست آن را به عنوان یک آسیب تفسیر می‌کند و در برابر آسیب موجود شروع به کلاژن‌سازی می‌کند. در نتیجه با گذر زمان پشت صورت کاملاً صاف و یکدست خواهد شد و کلاژن به میزان کافی در سطح پوست تولید خواهد شد.

  • کاهش رگ‌ های قابل مشاهده صورت

سیاهرگ یا مویرگ‌های شکسته شده صورت به حالت خطوط ریز و کوچک قرمز، یا آبی در زیر پوست، روی بینی، چانه و گونه‌ها ظاهر می‌شوند. رگ‌های صورت با افزایش سن افراد ضعیف‌تر می‌شوند. اونی که این رنگ‌ها توسط خورشید یا سایر محرک‌ها آسیب می‌بیند دچار کشیدگی و گشاد شدن می‌شوند. رگ‌های صورت می‌توانند با نازک شدن پوست کلفت‌تر و برجسته‌تر شوند که در این صورت سیاهرگ‌های گشاد شده بیشتر نمایان می‌شوند.

هنگامی که ورید‌های صورت با نوردرمانی شدید پالسی تحت درمان قرار می‌گیرند، درمان می‌تواند رگ‌ها را متلاشی کند و تبدیل به بافت اسکار شد. بافت اسکار بعد از طی چندین مرحله از مراحل درمان توسط بدن جذب می‌شوند و در نتیجه سطح پوست صاف‌تری خواهید داشت.

مزایا بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

  • بهبود اسکار آکنه و جای زخم

اسکار‌های آکنه می‌توانند به صورت فرورفتگی‌های همیشگی در سطح پوست خود را نشان دهند. یکی از علت‌های اصلی ماندن جای زخم روی صورت، وجود ماده‌ای به نام کیست آکنه در پوست است. کیست‌های آکنه، کیست‌های بزرگ و پر از چربی هستند که می‌توانند بافت پوست را از بین ببرند و تولید ماده کلاژن را دچار اختلال کند.

زمانی که کیست خالی می‌شود، هدا پس از بهبود محل زخم کلاژن نمی‌تواند خود را ترمیم کند. بنابراین زمانی که بدن شما نتواند به مقدار کافی کلاژن تولید کند این فرو رفتگی یا حفره‌ها در هنگام انجام فرآیند بهبودی محل زخم خود را نشان می‌دهند.

هنگام انجام درمان دوان‌سازی پوست معمولاً انرژی را به ناحیه اسکار می‌رسانند. در نتیجه بدن به انرژی گرمایی وارد شده در ناحیه مورد نظر از طریق تولید کلاژن پاسخ می‌دهد. پس از آن پوست خود به خود شروع به ترمیم جای زخم و پر کردن آن می‌کند تا ظاهر کاملاً صاف و یکدست ایجاد کند.

  • کاهش چشمگیر لکه‌های ناشی از آفتاب

لکه‌های خورشیدی یا لکه‌های ناشی از پیری زمانی به وجود می‌آید که بدن به خاطر قرار گرفتن در تابش مستقیم نور آفتاب، زمینه را برای تکثیر سلول‌های رنگدانه‌های پوست ایجاد می‌کند. این لکه‌ها معمولاً در قسمت صورت و یا دیگر نواحی بدن که بیشترین قرارگیری در معرض نور خورشید را دارند، ظاهر می‌شوند.

درمان‌های جوانسازی پوست می‌تواند برای این لکه‌های پوستی یک روش آسان و مؤثر باشند. نور درمانی شدید پالسی ملانین یا رنگدانه را تجزیه می‌کند و در عین برطرف کردن لکه، بافت اطراف لکه را حفظ می‌کند.

  • رفع کامل قرمزی و روزاسه پوست

روزاسه باعث می‌شود رگ‌های خونی در زیر به پوست فرد نمایان شوند. این صورت پوست فرد معمولاً قرمز تر یا برافروخته‌تر به نظر می‌رسد. همچنین می‌تواند باعث ضخیم شدن پوست، التهابات، جوش و یا رنگ ناهموار پوست شود. به به همین دلیل استفاده از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست، در اولویت قرار می‌گیرد تا این مشکلات پوستی به طور کامل برطرف شود.

یک خانم ناراحت از جوانسازی پوست در حال تماشا خود در آیینه

عوارض جوانسازی پوست

استفاده از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست در کنار ایجاد تأثیرات درمانی چشمگیر، اگر به درستی انجام نشود، عوارض خاص خود را نیز دارد. جوانسازی پوست یک روش پزشکی است و معمولاً انواع درمان‌های پزشکی خطراتی را نیز دارند. بر اساس نوع پوست، شرایط مختلف پزشکی، آلرژی و دارو‌ها برخی از بیماران ممکن است عوارض شدیدتری را تجربه کنند. به همین دلیل مهم است که درمان‌ها توسط متخصصان آموزش دیده و دارای گواهینامه‌های پزشکی، به نظارت مستقیم جراح پلاستیک انجام شوند.

خطرات احتمالی جوانسازی پوست

  • فعال شدن عفونت‌های هرپس زوستر در بیماران مستعد
  • ایجاد سوختگی در محل درمان و باقی ماندن جای زخم
  • تأخیر در بهبود زخم
  • انواع حساسیت‌های افراطی و واکنش‌های آلرژیک به مواد درمانی و یا دارو‌ها
  • افزایش حساسیت به آفتاب سوختگی
  • عفونت
  • بی‌نظمی رنگدانه‌های سطح پوست مثل باقی ماندن لکه‌های روشن یا لکه‌های تیره
  • اختلال در تغییرات بافتی پوست

دست های پزشک روی صورت یک خانم جوان

مراقبت های کلی قبل و بعد از جوانسازی پوست

برای گرفتن بهترین نتیجه از انجام جوانسازی و زیباسازی پوست، می بایست به دستورالعمل ها و نکاتی که پزشک زیبایی به شما می گوید را کاملا جدی بگیرید و دقیق آن ها را انجام دهید. در ادامه، برخی از مراقبت های کلی قبل و بعد جوانسازی را برای شما آورده ایم.

مراقبت های قبل از زیباسازی پوست

قبل از انجام درمان جوانسازی پوست باید مراقبت‌های خاصی را انجام دهید تا درمان مناسب‌تری داشته باشید و نتیجه بهتری بگیرید.

۱ هفته قبل از انجام درمان از مصرف رتینول خودداری کنید. ۴ هفته قبل و یا دو هفته بعد از درمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید، برنزه کردن پوست و یا فونداسیون‌های رنگی خودداری کنید. این عوامل معمولاً باعث افزایش عوارض جانبی درمان می‌شوند. اگر سابقه تبخال زدن دارید، درمان ضد ویروسی ممکن است یک روز قبل از درمان و یا یک هفته بعد از درمان انجام شود.

مراحل مربوط به قبل از عمل جوانسازی در درجه اول درباره پاکسازی و تحریک پوست و آماده‌سازی آن برای قرار‌گیری در بهترین حالت خود است تا شرایط برای جوانسازی مهیا شود. درمان‌های مراقبت از پوست قبل از عمل برای لایه‌برداری، پاک‌سازی و تقویت طراحی شده‌اند.

همه این عوامل بر داشتن پوست سالم و بهبود سریعتر پس از انجام جوانسازی تأثیر دارند. درمان‌هایی مثل لایه‌برداری گلیکولیک، درمان‌های آنتی اکسیدانی و درمان‌های چشم قبل از عمل توصیه شده‌اند. شدت درمان‌های مربوط به جوان‌سازی همراه با رژیم روزانه مراقبت از پوست در خانه در کنار یک دیگر شرایط را برای بهبود پوست به حداکثر می‌رساند.

یک خانم در حال نگاه کردن صورتش در آیینه

مراقبت‌های کلی بعد از انجام جوانسازی پوست

بعد از انجام درمان با استفاده از بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست، پوست می‌تواند کلاژن جدید و سلول‌های پوستی سالم تولید کند. چین و چروک‌های خفیف تا مادر صحت و تعمیر رنگ‌های پوست کاهش پیدا می‌کند. همچنین بافت پوست صاف‌تر شده و کشسانی‌تر می‌شود.

ممکن است بعد از انجام درمان متوجه قرمزی و یا تورم سطح پوست شوید. حالت‌ها شبیه آفتاب سوختگی است اما بعد از یک تا سه ساعت کاملاً فروکش می‌کند. در صورت نیاز از کمپرس سرد، تمیز و استریل شده استفاده کنید. باید کاملاً تمیز نگه داشته شود تا در هنگام بهبودی از هر گونه آلودگی یا عفونت جلوگیری شود. ممکن است تغییرات ظاهری کوتاه مدتی را در ناحیه انجام جوانسازی مشاهده کنید که نباید آن‌ها را لمس کنید. چرا که ممکن است روند طبیعی بهبودی به همین شکل باشد.

هر گونه حرارت طولانی مدت تا ۴۸ ساعت بعد از انجام درمان نباید به پوست برسد. از گرمای زیاد در محیط حمام سونا یا جکوزی یا قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید یا هرگونه فعالیت شدید باید خودداری شود. آقایان حداقل ۲ روز بعد از انجام درمان جوانسازی پوست نباید اصلاح کنند و خانم‌ها تا ۴۸ ساعت پس از درمان از هیچ آرایشی نباید استفاده کنند. استفاده از کرم ضد آفتاب و سایر عوامل محافظ پوست مانعی ندارد.

یک خانم جوان با چشمانی رنگی

هزینه انجام جوانسازی پوست چقدر است؟

معمولاً بیمه‌های درمانی عوامل مربوط به درمان زیبایی را پوشش نمی‌دهند. هزینه‌های مربوط به استفاده از هر نوع روش جوانسازی پوست ممکن است از سایر روش‌ها متفاوت باشد. به همین دلیل عواملی مثل هزینه‌های رویه، انواع مختلف تسهیلات و هزینه‌های بی‌حسی یا بیهوشی، هزینه‌های مختلف دارویی و آزمایش‌های پزشکی در میزان هزینه‌های جوانسازی تأثیر زیادی دارد. هزینه جوانسازی پوست به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع روش جوانسازی
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک یا مطب پزشک
  • جدید و بروز بودن تجهیزات زیبایی مورد استفاده
  • میزان تجربه و مهارت پزشک زیبایی
  • ناجیه مورد نظر برای جوانسازی

سخن آخر

ما در این مقاله درباره بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست صحبت کردیم. روش های نوین جوانسازی پوست از پیشرفته‌ترین درمان‌ ها برای رفع انواع اختلالات پوستی به شمار می‌رود و روش‌های مختلفی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درمان مزایای زیادی دارد و برای انجام آن باید مراقبت‌های خاصی صورت گیرد. روش‌های مختلف آر اف، میکرونیدلینگ، میکرودرم و هیدرودرم آبریژن، پلاسماجت و بخور سرد و گرم و ماسک زیبایی مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعات کلی درباره آن‌ها در مقاله ارائه شد.

همچنین هزینه‌های مربوط به انجام جوانسازی پوست و عوارض ناشی از این درمان هم در مقاله بررسی شد. با استفاده از این مقاله می‌توانید اطلاعات لازم درباره انجام جوانسازی پوست و روش‌های مناسب آن در اختیار داشته باشید و با بهترین و مؤثرترین روش‌های جوانسازی پوست آشنایی کامل پیدا کنید.

منبع: plasticsurgery , healthline

فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا

سوالات متداول

  • سریع ترین راه جوانسازی پوست چیست؟

از سریع ترین راه های جوانسازی پوست ، می توان به میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن، هیدرودرمی، هایفو و آر اف اشاره کرد. البته روش های دیگری نیز هستند که در مقالات دیگر سایت به آن ها اشاره شده است.

  • جوانسازی پوست در منزل به چه دستگاه زیبایی انجام می شود؟

جوانسازی پوست در منزل، با استفاده از دستگاه های متعددی انجام می شود. با استفاده از دستگاه های میکرونیدلینگ، میکرودرم، هایفو، آر اف و ماسک زیبایی می توان در خانه پوست را جوان کرد.

  • فواید جوانسازی پوست چیست؟

خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد. رگ های صورت را به حداقل می رساند. اسکار آکنه را بهبود می بخشد. لکه های ناشی از آفتاب را کاهش می دهد. قرمزی و روزاسه را برطرف می کند. از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست.

  • بهترین دستگاه میکرودرم ابریژن چه دستگاهی است؟

میکرودرم، دستگاه های مختلفی دارد. برای آشنایی با جدید ترین مدل های دستگاه میکرودرم، می توانید به مقاله بهترین دستگاه میکرودرم مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *