دسته‌بندی نشده

لیزر کیوسوئیچ چیست و کاربرد آن در جوانسازی و درمان

با زیاد شدن سن، لکه های پوستی بر روی پوست افراد ظاهر می شوند. بنابراین افراد به دنبال راهی برای از بین بردن این لکه ها هستند. لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های مفیدی است که برای درمان کردن این لکه ها به کار برده می شود. از این لیزر بیش از یک دهه است که استفاده می شود. چرا که توانسته است به خوبی لکه های تیره رنگ موجود در پوست افراد را درمان کند. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل و جامع لیزر کیوسوییچ بپردازیم و شما را با این روش مفید آشنا کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جوانسازی صورت یک خانم با استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ چیست؟

همان طور که در مقدمه مقاله گفتیم، کیوسوئیچ به یکی از تکنیک های مفیدی می گویند که برای از بین بردن و درمان کردن لکه های پوستی صورت به کار برده می ‌شود. لیزر کیوسوییچ ، یکی از موثر ترین و بهترین روش ها برای درمان انواع ضایعات پوستی می باشد و پس از یک جلسه می توانید نتیجه فوق العاده آن را ببینید. به طور کلی این نوع لیزر می تواند مشکلات پوستی را تا حد زیادی کاهش بدهد یا این که آن ها را به طور کامل از بین ببرد. دستگاه کیوسوئیچ با طول موج مشخصی که دارد، بر روی سطح پوست ناحیه موردنظر تابانده می‌ شود، سپس این تابش ها توسط رنگدانه‌ های موجود در سطح پوست جذب می شوند.

از طرفی باید گفت که دستگاه لیزر کیوسوییچ به عنوان یکی از موثرترین روش‌ های موجود در کلینیک های زیبایی، برای پاک کردن تاتو از روی پوست شناخته شده است. به همین دلیل پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. لیزر کیوسوئیچ می‌ تواند رنگدانه های پوست ناحیه مورد نظر را مورد هدف خودش قرار بدهد و لکه های پوستی را به طور کامل پاک کند. از طرفی عوارض ناشی استفاده از این لیزر بسیار کم می باشد و نتیجه فوق العاده ای دارد.

زیباسازی پوست یک خانم با انواع لیزر کیوسوییچ

انواع لیزر کیوسوئیچ

به طور کلی لیزر کیوسوییچ را می ‌توان به دو نوع متفاوت تقسیم بندی کرد. چرا که این دو نوع از مکانیسم های مختلفی برخوردار هستند. در نتیجه، این لیزر ها تفاوت و مزایای متفاوتی دارند. اساسا دستگاه کیوسوئیچ به دو نوع زیر تقسیم بندی می شود‌:

  • دستگاه کیوسوئیچ غیرفعال یا پسیو
  • دستگاه لیزر اکتیو

دستگاه لیزر کیوسوئیچ غیر فعال یا پسیو (PQSW)

اولین دستگاه کیوسوئیچی که وارد بازار شد، از نوع غیر فعال یا پسیو بود. در کلینیک های زیبایی به این نوع لیزر Passively Q-Switched یا به اختصار PQSW می گویند. اگر بخواهیم به زبان ساده تر این نوع لیزر را معرفی کنیم، باید بگوییم که این دستگاه به اسفنج شبیه است. به این گونه که انرژی خروجی این دستگاه، به طور آهسته آهسته در لیزر ایجاد می‌ شود و تا زمانی که به حد نصاب نرسیده باشد، از دستگاه لیزر کیوسوئیچ خارج نمی ‌شود.

این کار دقیقا مانند اسفنج می باشد که آب را در خودش نگه می دارد و تا زمانی که ظرفیتش پر نشود، آب به خارج نفوذ نمی کند. بنابراین مکانیسم های به کار رفته در این دستگاه،  پالس‌ های کوتاهی به اندازه نانوثانیه را تولید می کنند، البته باید گفت که این پالس های کوتاه بسیار قدرتمند می باشند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ اکتیو (AQSW)

نوع دوم لیزر های کیوسوئیچ ، به لیزر اکتیو مشهور می باشند که به طور اختصار به این دستگاه ها AQSW می گویند. اما نام علمی و کامل آن ها، Active Q-Switched می باشد. اساس کار این نوع لیزر و لیزر پسیو با یک دیگر تفاوت زیادی ندارد؛ اما چیزی که در بین این دو متفاوت است، مکانیسم عملکرد این دو لیزر می باشد. در لیزر کیوسوئیچ اکتیو، برخلاف کیوسوئیچ پسیو، از یک مدولاتور خارجی استفاده می ‌شود. بیش‌ ترین نوع این لیزر ها، نوع جامد آن ها می ‌باشد که می توانند انرژی را در خود به خوبی ذخیره کنند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ روی صورت یک خانم جوان

از طرفی می ‌توان لیزر کیوسوییچ را به انواع دیگری هم تقسیم بندی کرد‌. از جمله:

  • کیوسوئیچ یاگ
  • لیزر کیوسوئیچ روبی
  • لیزر الکساندرایت

 لیزر یاگ (ND:YAG) برای جوانسازی های فرسایشی استفاده می شود، همچنین برای رفع جای زخم ‌هایی که تیره شده‌ اند و یا لکه هایی که به صورت مادرزادی هستند هم از این لیزر استفاده می‌ شود. این نوع لیزر می تواند رنگ هایی که حاصل از خالکوبی هستند را هم از بین ببرد. از لیزر کیوسوئیچ روبی هم می توان برای حذف کردن رنگ هایی که در تاتو نادر هستند، مانند رنگ های سبز مغز پسته ای یا آبی استفاده کرد.

از لیزر الکساندرایت برای از بین بردن نقاط قهوه‌ ای، لکه هایی که در اثر نور خورشید به وجود آمده اند یا همچنین اسکار های تیره و ملاسما استفاده می شود. لیزر الکساندرایت می تواند رنگ های سیاه، سبز مغز پسته ای و آبی آسمانی را هم پاک کند.

صورت یک خانم و دستگاه لیزر کیوسوئیچ و کاربرد آن

کاربرد و مزایای لیزر کیوسوئیچ

اگر بخواهیم در مورد کاربرد های لیزر کیوسوئیچ صحبت کنیم، می ‌توان گفت که مهم ترین کاربرد این لیزر در درمان لک های صورت می باشد که نتیجه بسیار بالایی هم دارد. اما از بین بردن لک های صورت تنها موارد استفاده از این نوع لیزر نیست. به طور کلی از این لیزر می توان برای جوانسازی پوست و کلاژن سازی استفاده کرد. موارد کاربرد لیزر کیوسوئیچ عبارتنداز:

  • رفع چین و چروک های صورت
  • بهبود یافتن لکه زخم و بافت های بدن
  • رفع تیرگی های موضوعی
  • رفع خال و کک و مک پوست صورت و بدن
  • درمان قارچ ناخن

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در پاک کردن تاتو پوست

کیوسوئیچ تاتو

خیلی از اشخاص فکر می ‌کنند تاتو هیچ وقت از روی پوست پاک نمی شوند، به همین خاطر هم هیچ وقت به سراغ آن نمی‌ روند، اما این حرف کاملاً اشتباه است. راه‌ های متفاوتی برای از بین بردن و پاک کردن تاتو وجود دارد. یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن و رفع تاتو، استفاده از لیزر کیوسوئیچ است. متاسفانه بعضی از اوقات افراد برای این که خالکوبی یا تاتو خودشان را از بین ببرند از روش‌ های نادرستی مانند سایش پوست، الکتروسرجری، ساییدن بدن با نمک و روش‌ های دیگر استفاده می‌ کنند.

حتی ممکن است در بعضی از مراکز از دستگاه های لیزر دیگر برای پاک کردن تاتو استفاده کنند؛ یعنی از دستگاهی که مخصوص رفع تاتو می باشد، استفاده نکنند. با این کار باعث می شود که پوست شخص تخریب شود و یا ضایعه هایی بر روی سطح پوست اشخاص به وجود بیاورد. بنابراین پاک کردن تاتو با استفاده از لیزر کیوسوئیچ به یکی از بهترین درمان ها برای رفع تاتو تبدیل شده است. بنابراین برای پاک کردن تاتو می توانید از این لیزر استفاده کنید، البته تعداد جلسات درمانی بستگی به محل مورد نظر شما دارد.

جوانسازی ابرو با کیوسوییچ ابرو

کیوسوییچ ابرو

در خیلی از مواقع خانم هایی که می خواهند برای کاشت ابرو اقدام کنند، می پرسند که آیا می ‌توانیم بر روی تاتوی خودمان کاشته بزنیم؟ اصلا ارتباط لیزر کیوسوئیچ با کاشت ابرو در چیست؟

در جواب این سوال باید گفت که اگر از اندازه تاتوی خودتان راضی هستید یا اگر با ضخامت آن مشکلی ندارید، تاتوی شما در کاشت ابرو مشکلی به وجود نمی آورد. اما اگر با ضخامت ابروی تاتو خود مشکل دارید، می توانید با استفاده از کیوسوئیچ ضخامت تاتوی ابروی خودتان را کمتر کنید و بعد از آن به کاشت ابرو اقدام کنید.

در مورد مزایای استفاده از لیزر می توان گفت که از این لیزر می توان برای رفع کردن و درمان ملاسما استفاده کرد. اگر دچار لکه های حاصل از جای جوش هستید یا می خواهید که تاتوی خودتان را پاک کنید، این لیزر به شما کمک زیادی می ‌کند. همچنین متخصصان برای از بین بردن خال هایی که به صورت مادرزادی هستند از لیزر کیوسوئیچ استفاده می کنند.

 به طور کلی یکی از مزایای مهم استفاده از کیوسوئیچ، این است که انواع این لیزر بسیار کم خطر هستند و عوارض کمی دارند. پس می توان گفت که این نوع لیزر یک همه فن حریف است و برای درمان هر ضایعه پوستی به کار می رود.

عوارض جانبی استفاده از لیزر کیوسوئیچ روی صورت یک خانم

عوارض لیزر کیوسوئیچ

پس از انجام دادن لیزر، ممکن است لکه های قهوه ای رنگ و یا قرمز رنگی بر روی سطح پوست بروز کند که البته بروز این لک ها کاملاً طبیعی می باشد. پس از مدتی این لکه ها پوسته پوسته می شوند و می ریزند؛ یعنی این که این لکه ها به خودی خود درمان خواهند شد.

در موارد بسیار نادری هم ممکن است بر روی پوست زخم ایجاد شود یا زخم دچار عفونت بشود که در این مواقع باید به پزشک خودتان مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از استفاده از کیوسوئیچ

مراقبت های قبل و بعد از جوانسازی با لیزر کیوسوییچ

اگر می خواهید برای لیزر کیوسوئیچ اقدام کنید، باید قبل از انجام این لیزر کار هایی را انجام دهید همچنین بعد از انجام لیزر هم لازم است که از پوست خود مراقبت کنید. ما در این قسمت به مراقبت های قبل و بعد از این لیزر می‌ پردازیم.

مراقبت های قبل از لیزر

در جلسات مشاوره ای که قبل از انجام این  لیزر برای شما گذاشته می‌ شود، در مورد هر نوع بیماری و هر نوع حساسیتی که دارید با پزشک خودتان حرف بزنید. کلا قبل از جوانسازی یا درمان با لیزر کیوسوییچ ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • هر نوع دارویی که مصرف می ‌کنید را با پزشگ خود در میان بگذارید.
  • قبل از انجام لیزر کیوسوییچ، اگر سابقه کلوئید دارید یا ممکن است که بعد از ترمیم زخمتان، گوشت اضافه ایجاد بشود را حتماً به پزشک خود بگویید.

 حداقل یک ماه قبل از لیزر به حمام آفتاب نروید و همچنین از رفتن به سولاریوم هم دوری کنید. به طور کلی از مصرف کرم هایی که پوست را برنزه می ‌کنند نیز پرهیز کنید.

 دو روز قبل از انجام لیزر کیوسوئیچ، موهای قسمت مورد نظر خود را با تیغ بزنید. اگر می خواهید از این لیزر برای رفع لکه های صورت خودتان استفاده کنید، در روزی که عمل دارید به هیچ وجه آرایش نکنید تا پوستتان تمیز باشد.

مراقبت های بعد از انجام دادن لیزر کیوسوییچ

بعد از عمل زیبایی یا درمانی تان با دستگاه کیوسوئیچ نیز، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • تا ۴۸ ساعت بعد از زمان لیزر، باید از آنتی بیوتیک و بتامتازون استفاده کنید. البته این پماد ها را باید دکترتان تجویز کند.
  • پس از لیزر کیوسوئیچ، ممکن است پوستتان خشک شود یا تاول هایی در سطح پوستتان ایجاد شود. این تاول ها را دستکاری نکنید و آن ها را نخارانید. با این کار ممکن است جراحت هایی که بر روی پوستتان پس از درمان ایجاد می ‌شود، افزایش یابد.
  • پس از عمل، به مدت دو هفته از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید. همچنین کرم ضد آفتاب را هم هر دو ساعت یکبار بزنید. (البته کرم های ترمیم کننده و ضد آفتابی را استفاده کنید که پزشکتان تجویز کرده است.)
  •  تا ۲۴ ساعت پس از لیزر کیوسوئیچ نباید صورت خودتان را با آب بشویید و در این مدت هم از نور خورشید دوری کنید.

جوانسازی صورت یک خانم جوان خوابیده روی تخت با دستگاه لیزر کییوسوئیچ

هزینه جوانسازی با لیزر کیوسوئیچ

به طور کلی هزینه و قیمت این نوع لیزر از قیمت لیزر های معمولی موهای زائد کمی بیش تر می باشد. البته باید گفت که هزینه انجام این لیزر به پارامتر های متفاوتی بستگی دارد که پزشکتان پس از معاینه کردن شما می ‌تواند در مورد آن نظر بدهد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که تعداد جلسات بر روی هزینه این لیزر اثر می گذارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم همه چیز درباره لیزر کیوسوئیچ را توضیح دهیم. کیوسوئیچ نوعی لیزر می باشد که از جدید ترین و بهترین روش های درمانی شناخته شده برای از بین بردن تاتو و خالکوبی، از بین بردن خال های مادرزادی، لکه‌ های پوستی و… می باشد.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ با کیفیت، با شماره های 02166478248 – 09335104641 و کارشناسان ما در فروشگاه زیبایی شفا ارتباط برقرار کنید.

منابع: healthline

سوالات متداول

  • هزینه لیزر کیوسوئیچ چقدر است؟

هزینه هر جلسه استفاده از لیزر کیوسوییچ ، به موارد مختلفی از جمله زمان جلسه جوانسازی، اندازه ناحیه ای از بدن که قصد جوانسازی را دارید، بروز بودن دستگاه لیزر و… بستگی دارد.

  • رفع کک و مک با لیزر کیوسوییچ تا چه اندازه ماندگاری دارد؟

از بین بردن لکه و کک و مک پوست با استفاده از دستگاه کیوسوئیچ ، بسته به تعداد جلسات درمانی می تواند بین 1 تا 5 سال ماندگاری داشته باشد. در بعضی موارد اثر دائمی نیز دارد.

  • مراقبت های بعد از کیوسوئیچ چیست؟

شما بعد ار استفاده از لیزر کیوسوئیچ ، نباید تا 24 ساعت صورت خود را بشویید. همچنین استفاده از کرم های ترمیم کننده، فقط در صورت تجویز پزشک توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *